На 12 май 2011г., със заповед № ЗД-02-26/12.05.2011 г. на Областния управител на област Пловдив и на основание чл. 7а, ал. 1 от Устройствения правилник на областните администрации бе създадена комисия по предложенията и сигналите на граждани, организации и омбудсмана. На заседание на Комисията, с решение, взето с Протокол №1/13.06.2011 г., бе изготвен Правилник за устройството и дейността на комисията по предложенията и сигналите на граждани, организации и омбудсмана, който е утвърден от Главния секретар на Областна администрация и приет от Областния управител на област Пловдив, със заповед № ЗД-00-71/17.06.2011 г.
Комисия по предложенията и сигналите на граждани, организации и омбудсмана е постоянно действащ орган, който подпомага областния управител при определяне, организиране и контролиране на постъпилите предложения и сигнали, свързани с дейността на териториалните звена на министерствата и на другите административни структури, които осъществяват административно обслужване, както и с дейността на органи и организации, предоставящи обществени услуги на територията на областта.
При осъществяване на дейността си комисията по предложенията и сигналите на граждани, организации и омбудсмана се ръководи от основните принципи на законност, истинност, равенство, самостоятелност и безпристрастност, независимост и прозрачност.
Комисията изготвя годишен отчет за дейността си, който представя на областния управител. След приемането на годишния отчет се изготвя аналитичен доклад за дейността, приетите решения и постигнатия ефект през съответната година и се изпраща на Министерски съвет.