Директор на дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“
Функции на дирекцията
Чл. 15. (Доп. – ДВ, бр. 22 от 2005 г., изм., бр. 52 от 2007 г., бр. 5 от 2010 г., в сила от 19.01.2010 г.)Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“:
- приема и регистрира входящата служебна кореспонденция към адресатите, извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
- предоставя информация на граждани и организации за движението на преписките, когато това представлява законен интерес за тях, при спазване на Закона за защита на личните данни и на Закона за достъп до обществена информация;
- систематизира и съхранява документите и другите материали на администрацията в съответствие с изискванията на Закона за Националния архивен фонд и Наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите;
- оказва правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на областния управител, осигурява процесуалното представителство пред органите на съдебната власт, изразява становища и разработва предложения за решаване на правни проблеми, свързани с функциите на областната администрация;
- осъществява методическа помощ и координация по отношение на правното обслужване на дейностите на специализираната администрация и осигурява съответствието на изготвяните актове с действащото законодателство;
- разработва вътрешни правила за работна заплата в администрацията, за вътрешния трудов ред, за организацията на административното обслужване, за финансовото управление и контрол, както и други вътрешноведомствени актове, осигуряващи дейността на областния управител и на специализираната администрация;
- води служебните досиета на служителите, издава и заверява служебни и трудови книжки;
- изготвя поименното разписание на длъжностите и работните заплати;
- обслужва финансово-счетоводно областната администрация;
- подготвя предложения до Министерския съвет по проектобюджета и бюджета на областната администрация, включително за капиталови разходи;
- изготвя месечни и годишни счетоводни ведомости и отчети;
- изготвя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджетните и други сметки и фондове към областта;
- контролира и анализира разходването на предоставените бюджетни и други средства, както и събирането и трансфера на приходите;
- организира и осигурява управлението на имотите и вещите – държавна собственост, предоставени на областния управител за нуждите на областната администрация; изготвя предложения за ефективното управление на тези имоти и планира необходимите средства за поддържането и опазването им;
- организира материално-техническото снабдяване;
- обезпечава информационното осигуряване на администрацията;
- подпомага областния управител при изпълнението на задълженията му във връзка с планирането и подготовката на областта за отбрана и организирането на отбранително-мобилизационната подготовка;
- организира дейността на областния съвет по сигурност, подпомага взаимодействието му със Съвета по сигурността и осъществява взаимодействие с Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет;
- (отм. – ДВ, бр. 34 от 2016 г.);
- осъществява процедури по Закона за политическа и гражданска реабилитация на репресирани лица.
Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“ изпълнява и други функции и задачи, произтичащи от нормативен акт или от заповед на областния управител.
Контакти
Последна редакция на 30 август, 2024 в 10:49