Акцент, Новини

Над 330 000 деца получиха равен достъп до образование с подкрепата на ЕС

Областният управител д-р Зюмбилев бе гост на форума, на който бе отчетен последният период на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“

Над 330 000 деца и ученици са подкрепени по проектите на МОН за равен достъп до образование и формиране на умения. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форум в Пловдив, на който бяха отчетени резултатите от работата по последния програмен период на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“.

Гост на форума бе областният управител на Пловдив – Илия Зюмбилев. В него участваха също заместник-министрите на образованието и науката Наталия Митева и Мариета Георгиева, кметът на Пловдив Костадин Димитров, началници на регионални управления на образованието, директори на училища, ученици, работодатели. 

Общо 169 000 ученици, учители, родители и медиатори получиха подкрепа по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. Техническите устройства, които бяха раздадени на училищата по време на пандемията от Ковид-19 се използват и днес – в часовете на информационни технологии и компютърно моделиране, за подготовка на дипломни проекти, както и при дълго отсъствие на ученик от училище по здравословни причини. Благодарение на допълнителни обучения по различни предмети много ученици тях успяха да постигнат добри резултати на националните външни оценявания и държавните зрелостни изпити. Заедно с децата как да работят с образователни платформи се обучиха също родители и медиатори.

Проф. Цоков подчерта, че грижата за образованието на децата в детските градини, както и на тези със специални образователни потребности също са сред важните приоритети на МОН. Именно към тях бяха насочени проектите за приобщаващо образование в предучилищното и училищното образование, благодарение на които 84 000 деца в от уязвими групи и живеещи в бедност бяха подпомогнати с обучения, финансови облекчения и психологическа подкрепа, за да се адаптират и интегрират в детската градина, а достъп до образование получиха 12 000 деца и ученици със специални образователни потребности, хронични заболявания и с изявени дарби.

Училищата с паралелки за професионална подготовка, въвели дуална система, получиха финансиране за оборудване, работно облекло или учебни помагала, а 11 000 гимназисти – възможност за работа още като ученици по проект „Подкрепа за дуалната система на обучение“. Други 14 000 ученици усвояваха тънкостите на различни професии по време на стажове в реална работна среда във фирми и предприятия в цялата страна в рамките на проекта „Ученически практики-2“, а над 44 000 по „Студентски практики-2“. Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали стажа си.

Министър Цоков бе категоричен, че постигнатото ще бъде надградено. Една от реформите в тази посока е за промяна на учебното съдържание и на неговото структуриране, така че учениците да формират умения и компетентности, а не само да възпроизвеждат знание. Предвидени са и законодателни промени в Закона за професионалното образование и обучение, а именно – разработване на нов Списък на професиите за професионално образование и обучение и нови Държавни образователни стандарти за квалификация по професии.

https://btvnovinite.bg/bulgaria/programa-nauka-i-obrazovanie-za-inteligenten-rastezh-330-000-uchenici-s-podkrepa-ot-mon.html

Областна администрация – Пловдив
Връзки с обществеността
email: press@pd.government.bg
моб. +359 886 223 337
тел: +359 32 605568
+359 32 605512

Последна редакция на 24 ноември, 2023 в 15:00

Skip to content https://www.livechatalternative.com/