Областният управител Здравко Димитров се срещна и разговаря с представители на фирма Булплан, които изготвят новия Общ устройствен план на Пловдив. Основната тема на разговорите беше съдбата на държавните имоти, които са част от ОУП, както и големите инфраструктурни проекти в района. Областният управител сподели подробности за етапите, на които са стигнали пътните проекти, както и проектът за питейна вода от язовир Въча, който вече е на етап отваряна не предпроектните предложения. Беше обсъдена и концепцията за пространствено развитие на Пловдив и свързването на няколко общини в обща агломерация. Областният управител заяви, че за да е богата една община, тя трябва неда продава земята, а да купува имоти.
Архитектите заявиха, че правят необходимите проучвания, за да акцентират върху необходимостта от новите транспортни комуникации, които до този момент не са реализирани и новият ОУП ще бъде достъпен в интернет на страницата на организацията.
След това областният управител се срещна и с кметовете на общините Асеновград, Куклен и Родопи, както и с експерти, архитекти и представители на фирмата изпълните на пътя Пловдив- Асеновград, за да обсъдят старта на отчуждителните процедури по изграждането на локалните платна.
Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира тръжната процедура за строителен надзор при проектирането и изграждането на локални платна на път II-86 Пловдив – Асеновград.
През 2018 г. общините Куклен, Родопи и Асеновград предоставиха на АПИ изготвените идейни проекти за изграждането на локалните платна в участъка от км 14+860 до км 25+150 на път II-86. С построяването им ще се осигури безопасен и безконфликтен достъп от и до прилежащите имоти в близост до директното трасе на пътя, край което се разрастват търговски и индустриални обекти. Реконструкцията на отсечката ще осигури бърз транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до АМ „Тракия“.
Със средства от републиканския бюджет ще се изгради и кръгово кръстовище при 14-ти км на път II-86 Пловдив – Асеновград. То ще замени съществуващото на входа на град Пловдив при пресичането с Околовръстния път. Целта е да се осигури безконфликтно и по-бързо включване на пътуващите от АМ „Тракия“ към Асеновград и Смолян.