Новини

Областният управител ще сформира експертна работна група, която да предложи мерки за справяне с битовата престъпност в региона

В близко време ще бъде създадена работна група, съставена от представители на кметовете на общините в Област Пловдив, полицията, прокуратурата, депутати и експерти по сигурността, която на базата на анализи на криминогенната обстановка и повишената битова престъпност в региона, ще даде конкретни предложения за изравняване на критериите за видеонаблюдение, реорганизиране работата на служителите на ОДМВР. Това предложение беше дадено от областния управител Здравко Димитров на днешната среща, която се проведе във връзка със зачестилите случаи на извършване на престъпления против граждани в малки населени места, в отдалечени и слабонаселени райони. Предложенията и мерките, с които ще излезе експертната група, ще бъдат представени за обсъждане в Народното събрание.

Работната среща по сигурността, която за втори път през тази година се свиква в Областна администрация Пловдив, беше в отговор на постъпилото предложение от Районния прокурор Гергана Мутафова за предприемане на конкретни действия и мерки за справяне с проблема с битова престъпност.

На срещата присъстваха и зам.-окръжният прокурор Галин Гавраилов, директорът на ОДМВР-Пловдив старши комисар Христо Разсолков, зам.-директорът Георги Георгиев, началници на районни управления при ОДМВР-Пловдив, на ДАНС, депутати от различни парламентарни групи и кметове на общините в областта.

Беше направен актуален анализ на криминогенната обстановка в малките, отдалечени и слабонаселени места в областта. Старши комисар Христо Разсолков отчете 100% ръст на разкриваемостта на престъпленията през първите месеци на тази година, като направи сравнение с 2015 г., когато разкритите престъпления са били 300, а от началото на 2016 година са 630.

Отчетено беше и оптимизаране наситеността с полицейски служители в малките и отдалечени райони чрез реорганизация на личния състав на базата на интерактивна карта на престъпността, която се актуализира всеки месец.

Стана ясно, че съществува добра практика в съвместната работа на  полицията с общинска охрана в населените места, които имат финансов ресурс за да създадат такива екипи. Добра практика има в гр. Раковски, където се работи по програма, която ще позволи предоставянето на паникбутони и други средства за бързо известяване на самотно живеещи и възрастни хора.

Повечето представители на общините бяха единодушни, че една от най-добрите превенции на битовата престъпност е видеонаблюдението, но е необходима да се уеднаквят критериите и стандартите, които да се валидни за всички, за да може да се изгради и професионален център за видеонаблюдение. Беше направено предложение за законодателна инициатива, която да разработи стандарти, а системите да бъдат унифицирани, защото в момента всяка една от общините работи по собствени критерии. Това не позволява информацията да бъде обработвана в общ координационен център за видеонаблюдение. Необходими са и законови промени, които да регламентират използването на видеозаписите като доказателство в съда.

Участниците в срещата изказаха мнение, че е добре да се работи за промени в държавната субсидия на общините, като се дава приоритет на средствата, които да бъдат отпускани целево за охрана.

Беше отчетено, че голяма част от проблемите, поставени на първата среща по сигурността, която се проведе в началото на годината отново в Областна администрация по инициатива на Здравко Димитров, са намерили своето разрешение. Един от решените проблеми беше назначаването на нов полицай в община Лъки, която тогава разполагаше само с един служител на реда.

Отчетено беше, че в момента е създадена оптимална организация от ОДМВР-Пловдив за охрана на обществения ред в малките населени места с наличния ресурс.

На срещата присъства и Йордан Кюмюрджиев, шеф на Агенцията за метрологически и технически надзор, който отговаря за водоемите в Пловдивска, Смолянска, Пазарджишка, Хасковска, Кърджалийска и Старозагорска област.

Той даде актуална информация за състоянието на язовирите и реките в региона. Създадена а комисия, назначена със заповед на областния управител, която прави проверки на състоянието на язовирите и дава предписания за изпълнение на конкретни мерки, при констатиране на нарушения. До момента са проверени над 100 язовира в областта, като е констатирано, че шест язовира са в лошо техническо състояние и трябва да бъдат изпразнени. По смисъла на промените в Закона за водите, всички собственици на язовири трябва да имат назначен хидроинжинер, който да отговаря за тези съоръжения. Тези специалисти трябва да бъдат назначени до 11 август.

Областният управител Здравко Димитров коментира и предстоящите промени в Закона за бедствия и аварии.  Според него е нужно да бъда създадена по-добра координация и разпределение на  отговорностите по изпълнението на дейностите, свързани с превенцията, готовността, реакцията и бързото възстановяването, с по-активно участие на всички заинтересовани страни на регионално и местно ниво. Той заяви, че трябва да бъда определен специален бюджет, който да е на разположение на общините, за справяне с бедствия и аварии, за да могат да бъдат вземани спешни мерки на регионално ниво, при възникването на непредвидени инциденти.

Срещата беше ползотворна, а присъстващите благодариха на Здравко Димитров за адекватната реакция, която допринася за по-добрата координация между държавната и местната власт, и вземането на бързи и адекватни решения по наболели проблеми.

 

 

Last modified on 16 август, 2016 at 20:59

Skip to content https://www.livechatalternative.com/